måndag 7 november 2011

Jobbhelgen avklarad!

Ibland blir det lite tokigt när man lägger sitt schema. Denna helgen har jag jobbat fredag kväll och så lördag och söndag 8-20 båda dagarna. Nästa helg jobbar jag 9-20 lördag och 8-20 söndag. Helgen efter det jobbar jag bara söndag, eftersom P jobbar lördag. Helgen efter det jobbar jag fredag, lördag och söndag. Har ju bara mig själv skylla då jag lagt schemat själv.
Idag ska vi passa på att städa undan lite i trädgården. Lägga undan alla leksaker som ligger i sandlådan och resten av trädgården. Antar att en hel del ska slängas också. Är det så att det är sämre kvalitet på plasten i leksaker idag än när jag var liten? Tycker speciellt att det gäller pulkor. Tror jag hade samma pulka i säkert 15 år. Nu får man vara glad om pulkorna håller för en hel dag i pulkabacken.

Måste försöka hinna sova lite idag också. Ska ju jobba inatt. Ser inte fram emot det men ser däremot fram emot att sova imorgon. Tycker det är så skönt när man kommer hem efter en jobbnatt, kör barnen till dagis och går och lägger sig. När jag vet att det inte finns nån risk att barnen kommer och väcker en, och framför allt: min sida av sängen blir min, bara MIN.

Nej du, Caroline, nu får du allt ta tag i livet.

Tack och hej leverpastej!

1 kommentar:

  1. Kul att du vill vara med och fira i min candy, vill önska dig lycka till och en riktigt härlig jul!
    Kram Anneli

    SvaraRadera