tisdag 1 november 2011

Fick ett samtal...

Igår vid lunch ringde telefonen och jag svarade. -Hej, det här är från polisen. Saknar du en cykel? _Nej, det tror jag inte, svarade jag. Ändrade mig när jag öppnat dörren och tittat ut.
Tydligen hade någon människa klivit in på vår tomt och tagit min cykel som står (ja, normalt står) precis utanför ytterdörren. Sen har den människan slängt ifrån sig cykeln i ett dike där en vänlig själ hittade den och körde den till polisen. Tack du vänliga själ!
200:- ville den vänliga själen ha för besväret. -Vill du betala det, frågade polisen. Det frågade han efter att han frågat om jag ville ha tillbaka cykeln. Klart jag betalar, den vänliga själen har ju lagt både tid och pengar i form av bensin på att forsla min cykel till polisen.
Hade lite panik först över hur jag skulle få hem cykeln. Måste hämtas idag innan halv tre och P som har bilen slutar två. Men ibland ordnar sig allt av sig själv. Hade lite på jobbet idag så jag kan vara ledig. Vilket gör att det dåliga samvetet för att gymmet inte hinns med denna vecka också är som bortblåst. Håll i er nu! Jag ska cykla hem från stan med cykeln. Det blir ju en tripp på en mil minst. Får se om jag kan röra mig imorgon.
Efter trippen hem ska jag baka matpajer till våran pysselträff imorgon hemma hos Frida.
Nu ska jag nog fixa till den där pumpan jag har.

Tack för mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar